سرآغاز ماجرا با نام توسعه دهندگان وب آذرین از سال ۱۳۸۸ شروع شد و از سال ۱۳۹۰ با نام داده پردازان آذرین وب و نام تجاری آذرین وب به صورت شرکتی فعالیت ادامه پیدا کرد. این شرکت از سال ۹۱ به صورت حرفه ای فعالیت خود را در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت آغاز نموده و درطول مسیر پر فراز و نشیب خود توانسته با کسب تجربه از همکاری های فردی و گروهی با افراد، ارگان ها شرکت ها و صاحبین کسب و کار ها و مشاغل مختلف کشور گامی هرچند کوچک در بهبود و پیشرفت کسب و کار هموطنان عزیز بردارد.
عمده فعالیت شرکت آذرین وب طراحی انواع سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، طراحی پورتال،تبلیغات آنلاین، بهینه سازی سایت در موتور های جستجو، طراحی اپلیکیشن های موبایل در پلتفرمهای مختلف و مشاوره و راه اندازی استارت آپ ها می باشد.
هم اکنون به موتور جستجوی گوگل بروید و عبارت "طراحی سایت" یا "شرکت طراحی سایت" را وارد کنید. نتایج تقریبی برای عبارت دوم حدود 1,240,000 مورد است که عدد قابل توجهی است. حال فرض میکنیم از این یک میلیون تنها 0.0003 آن یعنی 300 شرکت طراحی سایت فعال و دارای نمونه کار موجود است. که اینها تنها شرکت های داخلی میباشند که در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجو اقداماتی انجام داده اند. حال شما به عنوان یک کارفرما برای طراحی سایت خود میخواهید بهترین شرکت طراحی سایت ممکن را در میان این 300 شرکت بیابید. چه شاخص هایی را برای انتخاب در نظر میگیرد؟ احتمالا شما با جستجوی عبارت "طراحی سایت حرفه ای" به سایت ما وارد شده اید. اما طراحی سایت حرفه ای به چه معناست؟ چه مزیتی حرفه ای بودن یک سایت / شرکت طراح سایت را برای ما مشخص میکند؟
اجازه دهید این خبر نه چندان خوشایند را به شما بدهیم که ممکن است دو سایت با طراحی بسیار مشابه، عمکرد کاملا متفاوتی داشته باشند! در واقع همه شرکت هایی که در نتایج میبینید پروژه ی سایت را به شما تحویل میدهند، ظاهرا هم سایت برای شما کار میکند. اما آیا همه چیز همان است که میبینید؟
طراحی سایت حرفه ای در هر مرحله چه ویژگی هایی دارد؟
از دید ما از زمانی شما که تصمیم قاطع به داشتن یک وب سایت گرفته اید پروژه ی شما شروع شده است. چرا که خشت گر نهد معمار کج..... به همین علت توصیه میکنیم به چک لیستی که توسط ما طراحی شده پاسخ دهید تا مسیر برایتان هموار گردد.
آغاز پروژه در یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای
گرافیک در وب سایت حرفه ای
اجرای قالب سایت حرفه ای
برنامه نویسی در یک وب سایت حرفه ای
عیب یابی، هاستینگ و پشتیبانی توسط یک شرکت طراح وب سایت حرفه ای
سئو و بهینه سازی سایت حرفه ای
سئو درون سایت و برون سایت (on-page & off-page SEO) از دیگر تخصص های تیم آذرین و ب میباشد که به صورت پیش فرض این خدمت فقط در مورد کد پیاده میشود و لذا سایر مواردی که در ادامه یاد میشود به عنوان یکی خدمات آذرین وب قابل تهیه میباشد.
پس از اینکه طراحی سایت حرفه ای برای شما صورت پذیرفت، فاز دوم توسط خود شما شروع می شود و آن هم مدیریت حرفه ای سایت است. به روز ماندن سایت به لحاظ محتوایی نه تنها برای کاربران، بلکه از منظر موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. لذا لازم است بدین منظور استراتژی ویژه ای اتخاذ فرمایید که با نظم و کمیت مشخصی، کیفیت بالایی از محتوا در اختیار مخاطبین قرار گیرد. تحقیقات نشان میدهد تصاویر، اینفوگرافی ها و ویدئوها از بهترین انواع محتوا میباشد در صورتی که خلاقانه و انتقال دهنده ی مفاهیم باشد.
در پایان به شما توصیه میکنیم که از اشتباهات متداول در طراحی وب بپرهیزید و از نمومه کارهای ما بازدید به عمل آورید.
بسیاری از کارشناسان بر این معتقدند که قبل از آغاز طراحی گرافیک ، محتوای وب سایت میبایست آماده گردد و این موضوع به هر دو، وب سایت ها و وبلاگ ها مربوط می شود. بعضی ها نیز با این روند مخالف هستند، اما باید با این دیدگاه مخالفت و مبارزه کرد؛ زیرا من میدانیم محتوا گذاری قبل از طراحی وب سایت، یک راهبرد و نگرش درست است.
طراحی وب سایتی قوی، رنگ ها، فونت ها و طرح بندی کادرها را توسعه می دهد. یک طراحی قوی بر روی کاربران متمرکز میشود.یک طراحی وب سایت باید در زمینه ی کاربران و نیازهای آنها، همچنین نتیجه دلخواه از بازدید وب سایت، مهارت خود را افزایش دهد.برای حل این مسائل باید بر چالش های کاربران و توانایی وب سایت، تمرکز شود.در این مسئله، نباید روی روند برنامه نویسی و قالب های پیش ساخته متمرکز شد. همچنین نباید فقط بر روی کاربر متمرکز شویم.
من از افرادی که در مورد الزامات طراحی وب سایت خودشان صحبت می کنند ایمیل های زیادی دریافت میکنم که این لیست ها روی معیارهای خاص پروژه، نظیر اسکرول (scroll) بی نهایت، همبرگر منو، تصاویر قوی، پس زمینه های ویدئویی و موشن ها متمرکز هستند. مردم به ندرت به یک شرکت طراحی نزدیک می شوند و اطلاعاتشان را براساس بازدید کنندگانشان، نیازهای کاربران و اهداف نهایی بازدیدکننده وب سایت ارائه می دهند.
صاحبان وب سایت ها امروزه در روندهای طراحی مختلف، وب سایت های رقبای خود، و آنچه که معتقدند، عناصر طراحی مدرن و رایجی است، گرفتار شدند.در روند انجام این کارها، آنها پیگیری بازدید کننده واقعی وب سایت هایشان را از دست میدهند.
در برخی موارد، هنگامی که آنها تم موجودی را خریداری می کنند، مجبورند محتوای خودشان را با دسترسی محتوایی قالب، سازگار و متناسب کنند.یا بدتر از آن، آنها یک طراحی سفارشی را به پیوستن و سازگاری به همان سبک، و ارائه یک وب سایت مشابه وب سایت رقیب برتر مجبور میکنند.در بیشتر موارد این منجر به ناامیدی و پشیمانی خریدار می شود.
دلیل این امر این است که این فرایند به دنبال مسیر خرید، طراحی، توسعه است و در نهایت و آخرین مرحله محتواگذاری انجام میشود. به مراتب این مسیر اشتباه است. این روند باعث پسرفت و همچنین منجر به سرخوردگی می شود.
محتواگذاری در ابتدا منجر به فرهیخته شدن تصمیمات طراحی میشود
مستند سازی جریان مورد نظر کاربر، مسیر بازدید کننده و ارتباط با اقداماتی که باید انجام شود چیزی است که معمولا پس از اتمام طراحی گرافیک انجام می شود. متاسفانه این رویکرد اشتباه است، چون شما را مجبور به مطابقت دادن محتوا با موضوع وب سایت یا طراحی می کند. در طراحی وب باید عکس این عمل اتفاق بیافتد.
پیش از این که خود را در عشق به یک وب سایت رقیب قرق کنید، از یک الگو وردپرس و یا دستیابی به یک طراح گرافیک استفاده کنید، شما نیاز دارید به اهداف و مقصود وب سایت یا وبلاگ خودتان فکر کنید و برای موفقیت باید این کار را انجا دهید.شما باید شخصیت کاربری خودتان، چالش های فردی آنها، پیشنهاد راه حل خودتان و مسیرهایی که می خواهید بازدیدکنندگان را در داخل وب سایت قرار دهید، را ثبت کنید.
در حالی که طراحی گرافیک بسیار مهم است، باید در زمان مناسب در پروژه انجام شود تا به طور واقعی شما را قادر به ارائه وب سایت، محتوا و گرافیک در بهترین شرایط ممکن کند.
یکی از نقل قول ها در مورد این مبحث:
"محتواگذاری مقدم بر طراحی است. طراحی در صورت عدم وجود محتوا، طراحی نیست، فقط دکوراسیون است. "- جفری زلمان (Jeffrey Zeldman) پیام ها و محتوا، بخش های ساختاری و پایه گذار وب سایت هستند. آن به این معنی میباشد که آنها باید قبل از اعمال هر رنگ، فونت و طرح بندی به دقت مورد بررسی قرار گیرند و مستندسازی شوند.عناصر طراحی نیز باید بتوانند پیام های کلیدی و محتوای مهم را کامل و برجسته کنند و به بهترین شکل آنها را نمایش دهند.
تمرکز بر محتوایی مناسب
زمانی که من می گویم شما باید قبل از شروع طراحی سایت مطالب را آماده کرده باشید، منظورم این نیست که باید تمامی مطالب خود را نوشته باشید. انجام این کار برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها و کسب و کار ها، کار مشکلی است.
من مشتریان را تشویق می کنم که بر روی بخش های اصلی وب سایت و صفحات اصلی تمرکز کنند. در طول فرآیند فروش معمولا من از طریق وبسایت آنها میروم و به دنبال منافع هایی هستم که فکر میکنم از قالبهای طراحی سفارشی بهره مند شوند. این بسیار بر مشتری، صنعت و جمعیت شناسی هدف متکی است.
در اینجا برخی زمینه های متداول و معمول وجود دارد که میتوانید از استراتژی محتوایی بیشتری بهره مند شوید:
صفحه اصلی (خانه) صفحه اصلی شرکت
صفحه خدمات اصلی و صفحات خدمات شخصی
فروشگاه اصلی و صفحات محصولات منحصر به فرد
بخش منابع، دسته ها و / یا آیتم های ابتکاری
اشخاص
قالب های صفحه فرود (لندینگ پیج)
صفحه اصلی و پست های فردی وبلاگ صفحه تماس گاهی اوقات من فقط چند قالب طراحی سفارشی را پیشنهاد خواهم داد و بار دیگر پانزده تا بیست پیشنهاد ارائه میدهم. این واقعا بستگی به پیچیدگی محتوا و تغییرات در جریان محتوایی و فراخوانی اقدامات دارد.